Test & Taste Edition Test & Taste Edition Meer dan beeld, licht en geluid

Test & Taste Edition

Op 4 oktober, één dag voor de landelijke start van Dutch Food Week, trapte Brightlands Campus Greenport Venlo haar programma af met de Test & Taste Edition. Tijdens dit event kwamen verschillende sprekers aan het woord. Na afloop van het plenaire gedeelte kon de innovatiemarkt worden bezocht waar zo’n 50 bedrijven zich presenteerden en was er de mogelijkheid om lezingen en workshops bij te wonen.

Achter de coulissen

Meer dan beeld, licht en geluid

Als audiovisueel partner van Brightlands Campus Greenport Venlo mocht Houben Souren tekenen voor de audiovisuele ondersteuning tijdens Dutch Food Week. Niet alleen tijdens het Test & Taste Edition openingsevent, maar ook in de week daarna zorgden onze technici niet alleen voor optimaal beeld, licht en geluid, maar mochten we een compleet totaalconcept verzorgen.

Voor de coulissen

Wat eten we?

Dit jaar is het thema van Dutch Food Week: Wat eten we? Waar komt ons voedsel vandaan? Hoe komt het van het land op ons bord? Met de open vraag ‘Wat eten we?’ wordt iedereen uitgenodigd om hierover met elkaar in gesprek te gaan. In elke klas, bij elk bedrijf en aan iedere keukentafel.

Kick-off

Dutch Food Week werd op vrijdag 4 oktober afgetrapt met het Test & Taste Edition event. Hierbij worden de laatste ontwikkelingen op het gebied van (gezonde) voeding, agrofood en de kracht van samenwerking tussen wetenschap en bedrijfsleven besproken. Bezoekers konden niet alleen genieten van verschillende sprekers, maar er werd ook geproost op nieuwe aandeelhouder BASF en de resultaten van darmflora- en vitaminetests werden besproken. Daarnaast kon er een bezoek worden gebracht aan de innovatiemarkt waar tientallen bedrijven aan deelnamen.

Vaste AV-partner

Afgelopen zomer is Houben Souren een samenwerking aangegaan met Brightlands Campus Greenport Venlo . Niet alleen wordt er momenteel hard gewerkt aan de vernieuwing van een aantal vaste audiovisuele voorzieningen op de Brightlands Campus, Houben Souren mocht ook aanschuiven om mee te denken over de audiovisuele invulling van evenementen als Dutch Food Week.

Totaalconcept

Zo werden we onder meer betrokken bij de invulling van de Test & Taste Edition openingsbijeenkomst. Na een aantal oriënterende gesprekken waarin nauwkeurig alle wensen en eisen werden besproken, presenteerden we een allesomvattend totaalconcept. Binnen dit totaalconcept dragen we niet alleen zorg voor audiovisuele aspecten als; beeld, licht en geluid, maar we verzorgen een totaalplaatje. Aspecten als podiumopbouw, meubilair, maar ook zaalindeling en -opstelling zijn hierin onmisbaar en werken nauw samen met de audiovisuele aspecten. Om de klant een helder beeld te geven, worden dit soort totaalconcepten omgezet in een 3D-tekening. Door middel van deze nauwkeurige driedimensionale weergave krijgt iedereen een duidelijk beeld van hoe het eindresultaat eruit komt te zien.

In deze situatie werd bijvoorbeeld -in overleg met de klant- gekozen voor een catwalk-opstelling waarbij het podium zich centraal in de ruimte bevindt. Op deze manier hebben alle 400 aanwezigen vrij zicht en kunnen de sprekers op het podium zich vrij bewegen. Bovendien ondervinden we op deze manier zo min mogelijk hinder van de speciaal gebouwde trus-constructie waarin de benodigde verlichting en audio hangt.

Videocall

Tijdens het openingsevent namen verschillende sprekers het woord. Allemaal ondersteund door onze ervaren geluidstechnici die ervoor zorgen dat de sprekers voor alle aanwezigen goed verstaanbaar waren. Omdat niet alle sprekers fysiek aanwezig konden zijn tijdens het openingsevent werd er bovendien gebruikgemaakt van video-conferencing.

Ondersteund door onze technici belde een spreker vanaf zijn locatie in het Jeroen Bosch Ziekenhuis in ’s-Hertogenbosch in. Via een real-time verbinding was hij toch in staat zijn presentatie te geven in Venlo. De complete presentatie was in beeld en geluid te volgen via speciaal geplaatste LCD-beeldschermen.

Maatwerk

De openingsbijeenkomst was slechts het startschot voor Dutch Food Week. De daaropvolgende dagen werden op verschillende locaties binnen Brightlands Campus Greenport Venlo tal van presentaties en workshops gegeven. En ook hier mocht Houben Souren een audiovisuele bijdrage leveren. In verschillende presentatieruimtes zorgden we voor een passende audiovisuele oplossing.

Omdat het om heel verschillende presentaties voor zowel grote als kleine groepen ging leverden we ook hier maatwerk. Telkens werd voor een opstelling gekozen die paste bij die individuele situatie. Niet alleen verzorgden we beeld en geluid, maar ook hier maakten het juiste meubilair en de beste opstelling het plaatje compleet. Een totaalconcept om de klant volledig te ontzorgen.

Heeft deze case je geprikkeld?

Wij geven jou graag een dieper inzicht over de werkwijze van Houben Souren en we bespreken graag de mogelijkheden. We denken graag met je mee en kijken samen wat die jouw bedrijf nodig heeft.

 

Voorbeeld casus downloaden

Bedankt voor uw interesse in de producten en diensten van Houben Souren. Vul het onderstaande formulier in om deze case te downloaden

  • Dit veld is voor validatie doeleinden en moet ongewijzigd blijven.

65 jaar BBB

De oudste horecavakbeurs van Nederland, BBB Maastricht, viert dit jaar haar 65e verjaardag. De drie dagen durende jubileumeditie vond plaats in MECC Maastricht. Met meer dan 125 verschillende programma-elementen zoals workshops en masterclasses, ruim 400 exposanten en meer dan 15.000 horecaprofessionals uit Nederland, België en Duitsland was ook deze editie...

The Maastricht Debate

In aanloop naar de Europese verkiezingen vond in het Theater aan het Vrijthof onlangs The Maastricht Debate plaats. Vijf politieke leiders, die allemaal voorzitter van de Europese Commissie willen worden, gingen met elkaar in debat. Voor een jong publiek, voornamelijk bestaande uit studenten, en onder toeziend oog van nationale en...

Rabobank Prinsjesdaglezing

Op woensdag 18 september nodigden de Limburgse Rabobanken hun klanten uit voor de jaarlijkse Prinsjesdaglezing. Tijdens Prinsjesdag wordt de miljoenennota gepresenteerd in Den Haag. Maar wat betekent dat voor mijn individuele situatie? Rabobank vertelde het haar klanten tijdens dit event in Theaterhotel De Oranjerie.

Meer weten?

Wil je meer weten over Houben Souren, onze oplossingen, uitgevoerde projecten of een van onze producten? Neem dan direct contact op met onze specialist!

Op de hoogte blijven van de laatste nieuwtjes?

Wil jij op de hoogte blijven van laatste releases en de producten en projecten van Houben Souren. Schrijf je hier in voor onze nieuwsbrief. Bevalt de nieuwsbrief je niet, dan kun je je altijd weer afmelden.
 

Catalogus aanvragen

Meer weten over onze audiovisuele oplossingen, zoals de technische details? Laat je gegevens achter en ontvang onze online catalogus.

  • Dit veld is voor validatie doeleinden en moet ongewijzigd blijven.